pirmdiena, 2013. gada 18. marts

Giniveras sapņojums



 Naktī atcerējos leģendu par karalieni Giniveru un bruņinieku Lanselotu.
Reiz, atgriezies no tāliem klejojumiem, viņš ievēroja, ka bruņinieks Persivals viegli aizskar Giniveras kleitas apakšmalu ... Tobrīd miglainajā Albionā bija ziema, garas tumšas,  bezzvaigžņu naktis un pelēkas, drēgnas dienas. Asinis Giniveras vēnās šķita pārvērtušās lēnā, vēsā upē, kuras vārds ir Lēta ... viņa nebija redzējusi Lanselotu kopš pavasara. Kādēļ ne Persivals? - Viņa domāja, - Lanselots mani ir aizmirsis, un, šķiet, ka sniegs atnāks kopā ar manu nāvi. Liekas, jau dzirdu tās lēnos soļus



O! Vasaras versme un kaisle ... saulē mirdzoši zobeni.
Uzmanies! Zobens nozīmē sāpes.
Tavam zobenam nav spala. Tam ir divi asmeņi.
Ja es būtu dedzīgs tumšmatis Bruņinieks
Es arī liktu savai Karalienei izvēlēties.
Es teiktu – Madam, Jūs pieviļat mani ar citu!
Ja Tu būtu Viņa
Tu pavērstu vairogu spožu
Un teiktu 
Tie – māņi! Princi, Tavi vārdi nodara pāri
Un tad...
Izvilktu ieroci savu
Arī tam nav spala
Vien asmeņi divi
Un Viņa sacītu –
Es jūtos viena savā karaļvalstī
Kamēr Tavas domas kavējās pie citām
Es esmu viena
Citu ir daudz
Daudz vienmēr ir stiprāk par vienu

... un es jūtu kā zobeni viņu plaukstās zīmē sarkanas Likteņa līnijas. Man sāp par abiem.

Ūdens roze
Zem ezera spoguļa gluda
Paslēpjas
Neredz
Neviens

Bet Viņam
Ir īpašas acis
Maigas, dziļas
Kā atvari
Viņš
Redz caur spoguļa
Attēla mānu

Ginivera saka, - Es izvēlos Tevi.
Aizsviežu zobenu, vairogu...  Nogalini, ja tīk, ...
Atpogāju samta kleitas sudraba sprādzes. Atraisu matus.  Ko vēl Tu gribi? Man nekā vairs nav!

***


Esi mana Ūdensroze
Dzelmē lūkojos
Pēc Tevis
Līdaku - sudraba šautras
Zāļu biezoknī aizspindz
Zeva zibeņu blāzmā
Ledas asarās rūgtās
Baltspārnu gulbis peldas

Esi mana Ūdensroze
Dzelmē ienirstu
Pēc Tevis
Narcisa matu rota -
Ezera ūdeņi salti
Liegi pār augumu klājas
Veroties atspīdā Tavā
Nespēju novērst skatu

*

Esmu
Tava
Ūdensroze

Vienu mirkli – Ūdensroze
Vienu - Tava



 2011.

2012.11. Līgatne.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru