pirmdiena, 2014. gada 2. jūnijs

Dzejas Vakars. Vasara. Ielūdzam! 04.06.2014.


Vairāk ziņu:  http://pataku.wordpress.com/2014/05/24/dzejas-vakars-ar-jaunajiem-dzejniekiem/

Kafejnīca TAKA. Dzejas vakars. 04.06.2014.

Dzejas lasījumu vada Inga Pizāne.
Aija Vikmane ( Eola).

Sintija Kampāne.

Sintija Kampāne.



Inga Pizāne lasa savus dzejoļus par Parīzi.
Ligita Mežkalne.

Ligita Mežkalne.

Top Dzejas Vakara fotogrāfijas. Aija Vikmane.

Lasījuma īpašais viesis - Jānis Rokpelnis.

Klausītājus priecē un lasījumu atsvaidzina akustiskas improvizācijas.

Luīze Lismane.
Luīze Lismane.

Anrī Lafošels un Sandra Sabīne ( Kamilla)
Fragments no vēstulēm dzejā "Vasaras vārti".







RS Dzejas meistardarbnīcas vadītājs un mūsu skolotājs Rolands Briedis.

Rolands Briedis.

Paldies:  Ingai Pizānei un Anrī Lafošelam par  Lasījuma ideju,
               par  atbalstu kafejnīcai TAKA,
               par brīnišķīgajām bildēm dzejniecēm Aijai Vikmanei un Ligitai Mežkalnei,
               īpašajiem viesiem Jānim Rokpelnim un Rolandam Briedim,
               visiem Lasījuma dalībniekiem un klausītājiem,
               Rīgai, Parīzei, Romai, Mīlestībai, Iedvesmai....






Fragments no vēstulēm dzejā "Vasaras Vārti"

Kamilla  Romā raksta dzejniekam Anrī  Lafošelam Parīzē,
pati - atbild kā jūt
viņu atbildam domās.



Rēzekne - Roma, Rīga – Parīze.
Kamilla – Anrī 17.
Manas ziņas un vēstules nesasniedz Tevi. Tu tās nelasi. Telefona balss ir cietsirdīga... skaita kā mantru – Jūsu kontā nepietiek līdzekļu. Tas  manus lūgumus nedzird. Tāpat kā Tu.

Lai notiek
Man arī vienalga
Esi iedomīgs
Cik vien gribi
Kad Tu izliecies
Pārgudrs
Man patīk cits
Tas
Kurš
Ir patiess




Anrī – Kamillai.18.

Es mēģinu saprast Tavu  bēgšanu. Varbūt  domāji, ka sekošu, ka lūgšos, ka nepieļaušu, bet ... es ļāvu ...un tagad manās rokās nav Tevis ...

Varu dabūt jebkuru
Viņas ir lētas
Šīs Žannas un Žanetes
Žinetas un Anetes
Par glāzi sarkana vīna
Un gabalu brī siera
Siltā jūnija vakarā
Pie Sēnas
Tās gatavas piederēt mūžam
Un vēl vienu nakti
Un
Katru nakti
Es atriebjos Tev
O, cik tas saldi
Bet ko gan man darīt no rīta
Kad
Nespēju nomazgāt vilšanās rūgto garšu
Neviena no viņām nav
Tu


Kamilla – Anrī 19.
Esmu Tevi pametusi. Tevi un Parīzi. Esmu bēgusi kā zagle. Esmu zagusi un pazaudējusi. Man likās, ka visu , kas bijis, lai gan teic, ka ... tas neesot iespējams. Aizveru acis un redzu Tevi ....

Kam ienīsti mani?
Ko ienīsti manī?
Vai to
Ka apskauju daudzus?
Visus kas ļauj?
...
Klusē
Apskaušu arī Tevi
Maigs reibums
Un tumsa
Siltums
Vai jūti
Tu esi Dievmātes klēpī
Un
Viņas zemeņu lūpas
Čukst Tavā ausī vēsti
- Dievs Tevi mīl
....
Kurš gan to zinās labāk


Kamilla – Anrī 20.
Rakstu  domās, katru dienu... rakstu ko jūtu, redzu ... iejūkot ļaužu pūlī vai vientulībā. Tu nesaņem manas vēstis,  nelasi ... tas nekas. Pati uzrakstu Tavas atbildes.

Esi sveicināta septiņu pakalnu pilsēta
Esi sveicināta Marija – Debesu Ķēniņiene
Esi līksma
Jo esmu nākusi
Pie Tevis
No mīļotā skaujām

Ļauj man apmaldīties
Tavas ielās, Roma.
Un Tavos septiņos pakalnos, Rēzekne.
Palatīns – dižo un nabago pilis .... neticams krāšņums Garā un skretušās kukņas... Andreja Upīša ielā
Krivināls – svelme un tirgus burzma ... vīrs zilā kreklā spiež ermoņikas ...sīknaudas šķinda
Aventīns – baznīcu aizslēgtās durvis ... liekas, nelaikā meklēju Dievu ...
Cēlijs –  sendienu mūri ... pakalnā ... jaunavas Rozes leģendu glabā ...
Eskvilīns – mājoklis  – baloža ligzda, draugi, kam diena par īsu ...
Vimināls –  pietrūka laika un spēka ... nespēju uzgleznot visu ...
Kapitol(ij)s – sarkana roze no paša Cēzara Aleksandra rokas...

Daiļa ir Tava seja
 Ak, Rēzekne - Latgales  Roma.



Anrī – Kamillai 21.

Mūsu ielas un tilti
Ir tukši
Bez mums
Mūsu smiekli un čuksti
Vien atbalss
Mūsu soļi ...
Tos aizslauka vējš
Parīze – Rīga
Mūs aizmirst
Tagad
Mēs neesam nekas
...
Tu nodevi mani un ... sevi .Tagad ...iemāci piedot...



Kamilla – Anrī 22.
Tu domā es protu...? Vakar kāds , kura sirds un skatiens staroja no Gaismas teica, - viņu mīl visi, jo viņa mīl visus.

Tobrīd es gribēju raudāt
Kaut tā būtu tiesa 

Kaut tei  byutu patīseiba

Kaut uz pusi
Pārklāties kā segai
Siltai un maigai
Pār pasauli
Nevaru
Nesanāk
Kāds arvien paliek kails
Saltumā, viens
Manis
...
Parmaz





 Anrī – Kamillai 23.
Tu melo
Tavas gleznas
Ir meli
Kuram tos vajag ?
Kādam, kurš reiz tos pārdos
Bet ne jau man ...
Man vajag Tevi ...
Tavas acis
Kad raugies manī
Man vajag Tevi ...
Tavu augumu
Karstās jūrmalas smiltīs
Tavus matus
Kuri smaržo pēc rožu eļļas
Tavas vijīgās rokas un kājas
Tavu slaiko kaklu
Un dedzīgās lūpas
Kuras neprot
Ko saka
Man nevajag
Ko proti
Man vajag
Ko neproti

Kamilla – Anrī 24.

 Vai vēlies?

Iemāci man
Ko dari ar prieku
Ko izbaudi
Ko garšo un līksmo
Ko mīli
Iemāci man
Visu bez vārdiem
Iemāci man
Tevi.

26.05.- 03.06.2014.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru